Новини

Без масок і дистанції: кому належать теплоходи “Ляля Ратушна” і “М.І.Пирогов”, що не зважають на карантин?

Всі Новини
Уже закінчується шостий місяць запровадженого урядом України карантину, який ввів обмеження не тільки для мешканців Вінниці, але і для бізнесу. Особливо від карантину страждає малий бізнес у сфері культури та розваг. Підприємцям не дозволяють працювати та нещадно штрафують за порушення карантинних правил. Але такі обмеження виконуються тільки вибірково, бо без масочного режиму у Вінниці та дотримання усіх карантинних вимог  спокійно собі плавають по річці Південний Буг  кораблики “М.І.Пирогов” та “Ляля Ратушна”, якими користується фірма народного депутата Нестора Шуфрича і які держава все ніяк не збереться  у нього забрати. 

Кому належать вінницькі знамениті кораблики, хто збирає кошти за прогулянки річкою та чому нікого не оштрафували за відсутність масок у пасажирів намагались розібратись журналісти сайту deputaty.in.ua.

Катери “М.І.Пирогов” І “Ляля Ратушна” попри карантинні обмеження працюють і заробляють кошти, катаючи туристів та мешканців міста. Але як видно з фото, зробленого нашими журналістами, на кораблях під час прогулянок наявність масок ніхто не перевіряє, чи дотримуються пасажири соціальної дистанції у 1,5 метра.



В Адміністрації ДУ “Вінницький обласний лабораторний центр МОЗ України”  на запит ГО “Автомайдан Вінниччина” зауважили, що масочний режим і соціальна дистанція є обов’язковими для усіх без виключень.


То хто ж є власником цих корабликів та пристані і кому карантинні заходи зовсім не указ?
Вже сім років, відповідно до рішення Господарського суду Вінницької області, як «Пристань «Вінниця» зі своїм нерухомим і рухомим майном повинна належати державному підприємству «Адміністрація річкових портів». Але і міською пристанню, і самими кораблями досі користується ПрАТ «Київський річковий порт». Де-юре це державна власність, а де-факто - досі приватна. Тому, купуючи квитки на прогулянку  теплоходами “М.І.Пирогов” та “Ляля Ратушна” по Південному Бугу, ви цілком ймовірно покращуєте фінансовий стан не держави, а народного депутата Нестора Шуфрича, який володіє частиною акцій ПрАТ «Київський річковий порт».

Вінницьку пристань не приватизували, але користуються


У радянські часи «Пристань «Вінниця» належала «Українському міжгалузевому державному об’єднанню річкового флоту». У 1992-1993 роках це підприємство було приватизоване та перетворено в акціонерне товариство «Київський річковий порт».  І хоча під час приватизації “Пристань Вінниця” не увійшла до переліку приватизованих об’єктів, “Київський річковий порт” продовжував нею користуватись аж допоки прокуратура в інтересах держави не подала до суду та не повернула будівлі пристані у державну власність.Про це йдеться у рішенні Господарського суду Вінницької області від 23 лютого 2013 року. Але до сьогодні будівлі пристані так і не передані.

Серед кінцевих бенефіціарних власників підприємства є Світлана Бродська, дружина Михайла Бродського. За часів президентства Віктора Януковича він очолював державний комітет з питань регуляторної політики та підприємництва. Також бенефіціарами Київського порту є ТОВ «Сучасне Партнерство» та ТОВ «Сант Гален Холдінг», які  разом володіють 47,5 % акціями ПрАТ «Київський річковий порт». Ці підприємства належать родині нардепа Нестора Шуфрича. Родина Бродських та родина Нестора Шуфрича придбала акції ПрАТ «Київський річковий порт» у 2015 році.

  Вінницька міськрада ніяк не може забрати землю у ПрАТ «Київський річковий порт»


13 вересня 2003 року був підписаний договір оренди на 25 років між Вінницькою міською радою та ПрАТ «Київський річковий порт» на земельну ділянку площею 79 соток за адресою вулиця Козицького (Миколи Оводова),64. Зареєстрований договір 3 березня 2004 року. Орендна плата за землю склала 0,3 % від грошової оцінки ділянки (768 877 гривень) – 2 306,63 гривні на рік. Саме тут знаходить «Пристань «Вінниця».


На сесії Вінницької міської ради від 31.05.2018 року  було прийнято рішення №1784 про дострокове розірвання договору оренди цієї ділянки. ПрАТ «Київський річковий порт» на це добровільно не погодилося, тому Вінницька міська рада звернулась з позовом до Господарського суду у Вінницькій області, але в задоволенні позову їй було відмовлено бо відповідно до рішення Господарського суду Вінницької області від 28 лютого 2013 року, земля, на якій знаходиться «Пристань «Вінниця», автоматично перейшла в оренду новому власнику, ДП «Адміністрація річкових портів», тому розірвання договору оренди між Вінницькою міською радою та ПрАТ «Київський річковий порт» є абсурдом.

Але земля під «Пристань «Вінниця» перебуває досі в оренді ПрАТ «Київський річковий порт». Про це йдеться у відповіді Вінницької міської ради на запит наших журналістів. У документі міськрада пояснює, що починаючи з травня 2011 року місцева влада надає в оренду ПрАТ «Київський річковий порт» причальну стінку довжиною шість погонних метрів та частину відкосної набережної, що примикає до причальної стінки, довжиною десять погонних метрів, яка розташована біля Центрального мосту по вулиці Соборна для здійснення посадки-висадки пасажирів на теплоходи. Цю оренду кожен рік продовжують на 2 роки та 11 місяців. Останній раз договір оренди укладали 17 серпня 2017 року. Щомісячна оренда склала 2 124,71 гривні, без урахування ПДВ 20%.

Крім того, фірма Бродського-Шуфрича справно сплачує податок на землю за філію «Пристань «Вінниця». У 2018 році  сума податку склала 37 600 гривень, 2019 році – 37 600 гривень, у 2020 році (станом на 1 червня) – 9 400 гривень.

Теплоходи уже б мали передати ДП”Адміністрація річкових портів”  але процедуру не завершено

Державне підприємство  «Адміністрація річкових портів» згідно з рішенням суду  повинно було повернути все  майно «Пристань «Вінниця» ще у  2013 році. Та тільки з вересня 2018 нерухоме майно «Пристань «Вінниця» юридично оформили  ДП «Адміністрація річкових портів», а з 2020 року і знамениті вінницькі кораблики мали б перейти у власність  держави. Саме таку відповідь надало державне підприємство.


Те, що теплоходи “Ляля Ратушна” і “М.І. Пирогов” мають належати державі підтвердили нам і в  прес-службі «Київського  річкового порту”:

-          «Київпорт» на підставі рішення суду знімає з обліку і передає зазначені кораблі «Адміністрації річкових портів»

Та і сам співвласник Київського річкового порту Михайло Бродський в коментарі зазначив, що вінницька частина порту вже давно їм не належить:

-          Ми купили акції ПРАТ «Київський річковий порт» п’ять років тому і тоді вже вінницька частина нам не належала. Ми поважаємо рішення суду, - зазначив Михайло Бродський
Але попри те, що кораблики мають належати державному підприємству і приносити кошти державній казні, на борту корабликів досі розміщена  ліцензія  “Київського річкового  порту”.


А приміщення пристані, якими теж має опікуватись Адміністрація портів здають в оренду ті самі люди, що й організовують поїздки на корабликах. Принаймні, контактний номер телефону у них збігається.


Чи відреагують на нашу статтю правоохоронні органи, покаже час. ГО “Автомайдан Вінниччина” і далі слідкуватиме за передачею корабликів і пристані у руки держави.

Цікаво, що у Вінниці є ще один кораблик, який два роки назад купило комунальне підприємство “Вінницязеленбуд” та ніяк не запускало у роботу до моменту нашої публікації.