Новини

Вінницька влада планує витратити чергові мільйони на туалети та Київський міст

Всі Новини
Затвердження бюджету Вінницької ОТГ на 2021 рік, де десятки мільйони гривень закладені на “незрозумілі” проекти та на фінансування дотаційних комунальних підприємств - такий порядок останньої сесії Вінницької міської ради у цьому році. Депутати розглянуть 88 питань, які розписані на 1268 сторінках. Це затвердження всіх програм міськради на наступний рік, бюджету, статуту підприємств, прийняття на баланс комунальних підприємств приєднаних сіл до Вінницької ОТГ тощо. Зазвичай найцікавіші питання будь-якої сесії - це земельні, але їх цього разу буде мінімум і вони формальні.


Питання №2



У цьому питанні розглядатиметься “виконання Програми економічного і соціального розвитку Вінницької міської ОТГ на 2020 рік та затвердження Програми економічного і соціального розвитку Вінницької міської ОТГ на 2021 рік”. Саме з цієї програми ми дізнаємось що було зроблено у 2020 році та що планується втілити наступного року місцевою владою. Розглянемо ключові моменти.

Пайова участь

Станом на 01 жовтня 2020 року із забудовниками Вінниці укладено 56 договорів
про сплату пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної
інфраструктури Вінницької міської ОТГ. Надходження до бюджету розвитку Вінницької міської ОТГ склали 14 524 446 гривень, що більше за торішні показники на 60%
Та що взагалі таке ця “пайова участь”? З усіх будівництв, площею понад 300 квадратних метрів, забудовники повинні сплачувати у бюджет міста. Громада від новобудов має отримувати кошти у бюджет через договори пайової участі. Також замовник зобов’язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту. Все це має робитись до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію.

Починаючи з 1 січня 2021 року пайову участь скасовували взагалі, і тепер забудовнику її сплачувати не потрібно. Зараз багато забудовників, які не укладають договори про пайову участь, не здають будинки в експлуатацію та чекають 2021 рік.

Пайові внески - це не єдине що давав забудовник місту, ще є комунікації або інші роботи. Якщо забудовник “не свій”, то його можуть зобов'язувати прокласти труби по тому маршруту, щоб вже потім могли використовувати “свої” забудовники. Та й самі затрати на прокладання комунікацій може в рази перевищувати розмір пайової участі.

Нова автівка батька мера за 3 мільйони гривень та бізнес екс-нардепа

У “Програмі економічного і соціального розвитку Вінницької міської ОТГ на 2020 рік” вказано “...Всього в місті діє 11 ринків та торговельних майданчиків з продажу
продовольчих та непродовольчих товарів, з яких: 5 ринків та торговельних
майданчиків – змішані, які поєднують різні напрями товарної спеціалізації та 6 –
спеціалізовані (5 – з продажу промислової групи товарів, 1 – продуктовий). Крім
того, функціонує 1 критий продовольчий павільйон (вул. Є. Пікуса) та 2
торговельно-сервісні центри: «Лісопарк» і «Вишенька», де також реалізується
сільськогосподарська продукція. На ринках здійснюють торговельну діяльність
147 об’єктів фірмової торгівлі. Для торгівлі сільськогосподарською продукцією
на ринках та торговельних майданчиках відведені 5326 торгових місць, з яких
360 пільгових – для торгівлі сільгосппродукцією, вирощеної на власних
земельних ділянках…”

Торговельно-сервісний центр “Лісопарк” - це ТОВ “ТСК “Пасаж”, який знаходиться на трамвайній зупинці “Лісопарк”. Це підприємство з 2017 року належить сестрі міського голови Вінниці Оксані Моргуновій. До цього комплекс належав батьку мера Анатолію Моргунову. Саме на нього у лютому був перереєстрований мерський “скандальний” Range Rover, після чого міський голова Сергій Моргунов пересів на мікроавтобус
За даними YouControl батько мера вже не володіє цим Range Range. Ринкова вартість на вторинному ринку зараз складає десь приблизно 2 мільйони гривень. Зараз на батька мера зареєстрований Mercedes-Benz V 300 D 2020 року випуску. Його Анатолій Моргунов придбав зовсім нещодавно - 17 грудня 2020 року.


На офіційному сайті Mercedes-Benz в Україні така автівка коштує понад 3 мільйони гривень.

У 2020 році батько міського голови судився за будинок на вулиці Івана Огієнка, 37, що на Старому місті.


У справі фігурує Олег Моргунов, що може бути дядьком міського голови Вінниці Сергія Моргунова


Комплекс “Вишенька”, який знаходиться біля кінцевої зупинки тролейбусу, належить ТОВ “Лордекс менеджмент груп”.


За інформацією аналітичної системи YouControl підприємству належить ще приміщення та гаражі у Києві. Також на підприємство зареєстровано три автівки, серед яких BMW X6 2020 року випуску. Ціна такої автівки починається від 3 мільйонів гривень.

Кінцевий бенефіціарний власник ТОВ “Лордекс менеджмент груп” - Андрій Домбровський. Прописаний він у місті Калинівка на вулиці Пархоменка.


Звідси родом його батько Олександр Домбровський - екс-мер Вінниці, екс-голова Вінницької ОДА та екс-нардеп. Група родини Домбровських має бізнес у різних сферах - нерухомість, деревообробка тощо. Олександр Домбровський є серед керівників ПрАТ “МХП Еко Енерджи”. Це підприємство належить відомому мільярдеру Юрію Косюку. ПрАТ “МХП Еко Енерджи” входить до групи підприємств “МХП”. Агрохолдинг об'єднує виробничі потужності всього технологічного ланцюга м'ясного виробництва. Також займається вирощуванням зернових і олійних культур та виробництвом м'ясо-ковбасних виробів. Понад третина акцій знаходяться у вільному обігу на Лондонській фондовій біржі.

Заборона продажу алкогольних напоїв у вечірній та нічний час

У “Програмі економічного і соціального розвитку Вінницької міської ОТГ на 2021 рік” зазначено, що наступного року планується заборонити продаж алкогольних напоїв у вечірній та нічний час. Вінниця - один з небагатьох обласних центрів в Україні, де алкогольні напої можна продавати цілодобово. Органи місцевого самоврядування рішенням сесії самі визначають у який час забороняється продаж алкогольних напоїв базуючись на законі України, який був прийнятий 2018 року. У Вінниці в 2000-х діяла заборона на продаж алкоголю після 21 години, але через кілька тижнів цю заборону скасували. Журналісти нашої редакції рік тому розсилали запити у всі обласні центри та у міста обласного значення в Україні, щоб дізнатися де діє заборона на продаж алкоголю у нічний час:
 https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1rihzDNVKL3G85YtCAHoFeaC17kpWjTWt&usp=sharing

Найбільші забруднювачі Вінниці

У місті немає важкої промисловості, яка є основним забруднювачем повітря у містах Східної частини України, але є місцеві підприємства, які також шкодять середовищу. У “Програмі економічного і соціального розвитку Вінницької міської ОТГ на 2020 рік” найбільшими забруднювачами вказані такі підприємства: АТ «Вінницяобленерго», ПрАТ «Вінницький олійножировий комбінат» та КП «Вінницяоблводоканал».

Ще у жовтні ми надсилали запит щодо останньої перевірки олійно-жирового комбінату у Державну екологічну інспекцію у Вінницькій області. Вони нам відповіли, що всю необхідну нам інформацію можемо дізнатись на інспекційному порталі. При введені у реєстрі ЄДРПОУ підприємства, ми знаходимо результати останньої перевірки підприємства. ПрАТ «Вінницький олійножировий комбінат» має високий ступінь ризику..
ПрАТ належить громадянину Російської Федерації Віктору Пономарчуку. Підприємство входить у групу компаній “Vioil”. До складу групи входять Вінницький і Чернівецький масложиркомбінати, мережа ХПП та елеваторів, торгові представництва в Вінниці, Чернівцях, Києві та Москві. “Vioil” є фігурантом кримінального провадження, де підприємство підозрюють у фінансових операціях по ухиленню від податків, де мільярд гривень проходило через підприємства, які мають ознаки фіктивності

Начальник відділу збуту готової продукції промислової групи ViOil  Богдан Коровій - син колишнього очільника Вінницької ОДА Валерія Коровія. Другий його син, Ярослав, також працює в ViOil.

АТ “Вінницяобленерго” має високий ступінь ризику у розподілі та постачанні електричної енергії, технічної експлуатація електричних мереж. Також підприємство не дотримується законодавства у сфері техногенної і пожежної безпеки.

 КП “Вінницяоблводоканал” взагалі ж не дотримується вимог санітарного законодавства.


Збиткові комунальні підприємства

У звіті за 2020 рік вказано: “...Основна частка в загальному обсязі збитків припадає на КП «Вінницякартсервіс» (25,6 млн грн), КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» (9,0
млн грн), КП «Вінницька транспортна компанія» (8,0 млн грн), КУП «ЕкоВін»
(5,3 млн грн), МКП «Вінницязеленбуд» (2,6 млн грн)...”

КП «Вінницякартсервіс» - це підприємство, яке запустило у Вінниці цього року безготівковий спосіб оплати у громадському транспорті. Як бачимо, для міста цей проект є збитковим і, схоже, буде постійно дотаційним, як й КП «Вінницька транспортна компанія», в яке постійно з бюджету вливають десятки мільйонів гривень.

Питання №3


У цьому питанні затверджують бюджет на 2021 рік, який становить 4,6 мільярда гривень.


І знову на реконструкцією Київського моста передбачено останній транш у 5 мільйонів гривень. Подібна ситуація з проспектом Космонавтів, де планують щось зробити за 1,6 мільйонів гривень, а що саме - не вказують.
Виявляється, повним ходом йде будівництво шляхопроводу через залізничні рейки, адже у бюджеті вказано, що вже виконано 86,1 % робіт! Ймовірно, мова йде про технічну документацію, тому що саме будівництво моста може обійтися у суму понад сотні мільйонів гривень.


Чергові 10 мільйонів виділяють на облаштування міського сміттєзвалища на території Людавської сільської ради. За планом проект повинні завершити у 2023 році та вкласти в нього ще кілька десятків мільйонів гривень. Подібна ситуація з кладовищем на Сабарові, на облаштування якого у 2021 році виділяють 5 мільйонів гривень. Схоже, що це кладовище стане черговим довгобудом, на яке піде понад 100 мільйонів бюджетних гривень.



На найзбитковіше комунальне підприємство “Вінницякартсервіс” виділять з бюджету додатково ще 10 684 600 гривень для реалізації проекту “Впровадження автоматизованої системи збору плати за проїзд в громадському транспорті в місті Вінниця”. Не уточнюється, на що ще потрібно стільки грошей, адже система вже працює в громадському транспорті. Хіба що на запровадження системи у маршрутних таксі. Крім цього, статутний капітал КП “Вінницякартсервіс” поповнять на 14 490 373 гривень. Це підприємство сміливо можна називати “чорною дірою” бюджетних коштів.


На додачу стала відома сума, яку виділять на громадські формування у 2021 році - 2 540 000 гривень.


Не забула, звичайно, влада й про своїх “кисельових та соловйових”. На телеканал “Віта” у 2021 році піде понад 20 мільйонів гривень, а на радіокомпанію “Місто над Бугом” - майже 6,5 мільйонів гривень. Ще у 1993 році в ефірі телеканалу “Селбанго” на той час директор телеканалу “Віта” Михайло Корнієнко розповідав, що Вінниці дуже потрібен ресурс, який буде висвітлювати діяльність місцевої влади. Як бачимо, теперішня влада чітко дотримується цих канонів.



На реставрацію “житловий будинок залізничників” на Замостянській, 27, виділять 7 мільйонів гривень. Загальна сума проекту - 15 084 343 гривень. На місці цього будинку раніше стояла Вознесенська црква, яку тут збудували у 1911 році за проектом архітектора Григорія Артинова.


На мапі 1926 році місце розташування церкви помічено хрестом.


У 1929 році біля церкви пройшов мітинг щодо закриття церкви і будівлю облаштували під дитячий кінотеатр, який мав назву “Комуністичний інтернаціонал молоді”

 У 1944 році у храм потрапила авіабомба і після війни тут збудували “будинок залізничників”.




Найцікавіше у бюджеті на 2021 рік - капітальний ремонт двох громадських вбиралень за 3,3 мільйона гривень.


Величезні кошти витрачаються на ремонт вбиралень не в центрі міста та не в людних місцях, а не зрозуміло взагалі де. За 1 635 043 гривень планують відремонтувати громадську вбиральню біля музею Пирогова, яку там відшукати вкрай важко.
Також 1 643 699 гривень піде на ремонт громадської вбиральні на вулиці Ватутіна. На цій вулиці громадбский туалет є тільки на автовокзалі “Східний”, який належить приватній компанії “ВОПАС 10599”, яка належить Володимиру Продивусу.

Питання №11




Не забула місцева влада про дитячий санаторій імені М.М.Коцюбинського. Вже кілька років очільники міста роблять все, щоб забрати його у свою власність. Планується визнати санаторій як таким, що має “суспільну цінність” і виплати заборгованість по заробітній платі працівникам закладу.

Історія дерибану санаторію починається з 2010-х років, коли незрозуміло яким способом земля під закладом з державної власності потрапила у комунальну і стала належати місту. Журналісти надсилали запити до всіх інстанцій, де міг би зберігатися документ, відповідно до якого земля змінила власника, але все безрезультатно. Тому є підозра у незаконності передачі прав власності земельною ділянкою на баланс міста. Сам санаторій досі є дочірнім підприємством “Укрпрофоздоровниця”, тому місту належить лише земля і вони не є повноцінними власниками санаторію, який знаходиться у стані ліквідації кілька років. Поки йшли суди, місто почало виділяти ділянки, які почали забудовувати.





Після того, як громада обурилась проти таких дій влади, землю тимчасово зупинили видавати під садибну забудову і на території санаторію почали інколи проводити івенти, показуючи, що ніхто не збирається тут нічого знищувати та забудовувати.

Ймовірно, санаторій разом зі всім своїм майном рано чи пізно перейде на баланс міста і тоді вже побачимо, яке майбутнє чекає на колишній санаторій.




У всіх інших питаннях на порядку денному розглядатиметься здебільш формальні речі, які не мають особливого суспільного інтересу.