Новини

Чому третій рік ніяк не попливе прогулянковий кораблик КП Вінницязеленбуду?

Всі Новини
Два роки тому комунальне підприємство ”Вінницязеленбуд” купило прогулянкове судно на “дивному” тендері, під час якого конкуренти не торгувались. До того ж, у продавців човна були дуже схожі документи. Можливо, ці торги просто імітували. З моменту купівлі комунальним підприємством цього судна, воно так і не експлуатувалося  по призначенню і не почало катати відпочивальників по річці. Ми спробували розібратись, що ж не так з вінницьким комунальним корабликом.

Судно придбали на тендері у 2018 році за 1 065 000 гривень у фізичної особи Євгена Пенішкевича з Вінниці. Це єдиний тендер, в якому він брав участь. Конкурентом у торгах виступала фірма “Алекс-2”. Згідно з інформацією аналітичної системи Youcontrol, фірма пов’язана з родиною Наума Барулі, до якої входить його донька - народна депутатка від Слуги народу Ірина Борзова, її чоловік Сергій Борзов, голова Вінницької ОДА та, власне, сам Наум Баруля.Наум Баруля був одним із керівників гумористичного шоу "Ліга сміху", яке виробляє студія "Квартал 95" разом із Drive Production, очолюваним Барулею. Ведучим шоу був Володимир Зеленський до обрання на посаду президента.

Наум Баруля є власником кількох фірм, серед його партнерів - колишні бізнес-партнери та соратники Зеленського, зокрема, Тімур Міндіч, Сергій та Борис Шефіри.


Цікаво, що обидві пропозиції - і Євгена Пенішкевича, і фірми “Алекс-2” - завантажені до системи з різницею у 10 хвилин, а сама інформація по катерах, які пропонують конкуренти, повністю збігається до найдрібніших деталей.

Ось так, наприклад, виглядає у завантажених у систему Прозорро перелік додаткового обладнання у Євгена Пенішкевича.

І повний перелік у такому же порядку  повторює у своїй пропозиції фірма, пов’язана з родиною Барулі. Це може свідчити про те, що тендер міг бути фактично на одне і те саме судно. А “конкуренти” були добре обізнані один про одного.


В результаті конкуренти між собою зовсім не торгувались - і КП “Вінницязеленбуд” не зекономив ні копійки.

Попри те, що судно купили у 2018 році, дісталось воно Вінниці тільки у 2019. Згодом воно було перефарбовано і переназвано у “Ластівку”.


Також у аналітичній системі youcontrol, яка показує і власність підприємств, серед транспорту Вінницязеленбуду жодного судна у власності немає.  Юрист проекту «Свої люди» Bihus.info Дмитро Годунов підозрює, що катер може і досі не бути переоформленим з Пенішкевича на комунальне підприємство: “Як вбачається із форми та змісту договору №160/18/кп(т) від 17.09.2018 року, який завантажено на сайт Уповноваженого органу «Prozorro» встановлено, що такий договір не містить нотаріального посвідчення. З цього можна зробити висновок про те, що може існувати певна вірогідність, що човен,  який є предметом закупівлі, досі перебуває у власності переможця торгів та перереєстрацію (прибуткування на баланс у якості активу, тощо) на Замовника досі не здійснено”.

Такі узгоджені дії можуть визнатися антиконкурентними відповідно до статті 6 Закону України «Про державні закупівлі», якщо вони призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції. Крім того, Пенішкевичем Є.В. не завантажено довідку  про відсутність/наявність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), як того вимагає п.3 Додатку №2 та який стосується безпосередньо переможця торгів, - додав Дмитро Годунов

І якщо минулого року прогулянкове судно ремонтували і фарбували, то цього року воно також не працює на громаду.

Керівник “Вінницязеленбуду” Ігор Любовський нарікає на карантин, який на його думку, поламав усі плани: “Ми привезли судно у минулому році з міста Дніпро. Кошти на придбання судна були ті, які ми заробили з нашої господарської діяльності. Річка у Вінниці неглибока, тому кільове судно у нас не пройде, тому що річка дуже мілка. Ми довго шукали і нашли плоскодонне судно. Це судно виключно прогулянкова. В минулому році судно проходило випробування, а в цьому році вже хотіли його запустити. Мали намір працювали разом з департаментом маркетингу міста та туризму міської ради. Разом з цим, ми ще робимо свій туристичний відділ на підприємстві. У нас поки  тільки плани, тільки починаємо працювати – карантин зіпсував все задумане”.

Ми знайшли судно на території, яка належить Державній службі з надзвичайних ситуацій. За словами Ігоря Любовського, зберігання судна не коштує підприємству ні копійки, з чого можна зробити висновок, що ДСНС надала свій причал для “Ластівки” безкоштовно.


Плани на прогулянки катером  Південним Бугом карантин поламав тільки директору КП  Ігорю Любовському, бо інших два вінницьких катери, “Ляля Ратушна” та “М.І.Пирогов”, працюють на повну потужність і розважають цілі юрби охочих, катаючи їх річкою. Попри карантинні заходи,  усі відпочивальники на катері знаходяться на ньому без захисних масок.